A Pokol Kapuja: Doom 3
!!!FONTOS!!!

Ha információt vagy képet találsz, mely még nem szerepel az oldalon akkor katt ide és illeszd be, hogy ezzel is bővíthesd a honlapot! Köszi!

!!!INFÓT TALÁLTAM!!!

 
Menü
 
A játékról
 
Képek
 
Hasznos
 
Modok
 
Elérhetőségek
 
Letöltések

 
Doom 3 zenék

 
Doom 3 videók

 
DOOM 3 CIKKEK
DOOM 3 CIKKEK : 2006.07.25. - Interjú a Doom 3 fő fejlesztőjével

2006.07.25. - Interjú a Doom 3 fő fejlesztőjével

  2005.12.29. 14:50


John Carmack úgy döntött, hogy nem ad exkluzív interjút egyetlen újságnak sem, csupán a Quake 2002 konferencián tartott nyilvános beszámolójára támaszkodhatunk. A beszámoló mindenesetre informatív és érdekes volt. Következzen néhány különösen érdekes megjegyzés a "próféta" szájából. (Egyenesen a szájából kifele jöttek ezek!)

"A Doom III minden egyes darabja már a helyén van és most már végre látom, hogy az egyes dolgok miként valósultak meg. A fejlesztés közvetlenül a Quake III elkészítése után kezdődött el. Már most együttműködünk más cégekkel a játékmotor és technológia licenszelének kérdésében, ami azt jelenti hogy hamarosan más Doom III technológiára épülő játékok is megjelennek."

"A kérdés az, hogyan tovább? A következő logikus lépés egy olyan játékmotor fejlesztése lenne, mely kizárólag az olyan legújabb videókártyákban elérhető technológiákra épít, mint amilyen az ATI Radeon 9700 vagy az Nvidia NV30 - mely még nem jelent meg. A szomorú ebben az, hogy egy köztes lépést kihagyunk, de úgy gondolom hogy ez fog történni."

"64 bites színmélység mindenképpen fontos lesz az előbbrelépésnél. Egy monitor csupán 32 bites színmélységet tud megjeleníteni, de talán jó érv a 64 bites színmélység mellett hogy az emberi szem többet lát. Minden monitor más, ráadásul egyáltalán nem ugyanúgy jelennek meg a dolgok a monitorokon. Sokat foglalkoztam mostanában szoftveres alapú monitor kalibrálással, de mindezidáig semmilyen jól működő megoldást nem találtam."


"A játékfejlesztés abból áll, hogy megpróbáljuk megközelítőleg megvalósítani azt, amit szeretnénk, miközben próbálunk egyensúlyt tartani az új technológiák nyújtotta lehetőségekkel. A Doom III-nak rugalmas fényrendszere van, egy jó megvilágítási rendszer nélkül a textúrák durvának tűnnének. A grafikus fejlődés következő fázisa a "tone mapping" lesz és úgy gondolom a gyártók már elmozdultak ebbe az irányba. Ügyességünket a játék optimalizálásába fektettük, nem pedig ügyes hekkelési megoldásokba." (Értsd: Van olyan 3D-s játék, melynél úgy tűnik pl. mintha "bump mapping"-et használna, de csupán trükköt látunk, nem igazi rücskös felületet. Természetesen egy trükk soha nem úgy néz ki, mint egy igazi megoldás. - Awender)

"A Doom III jelenleg csupán hat olyan videókártyát támogat, melyek különleges jellemzőit használja a játék. Jelenleg ezek csak és kizárólag ATI, Nvidia és 3DLabs kártyák. Talán valamikor próbálunk valamit tenni a Matrox és SIS kártyák érdekében is, de jelenleg ez még nincs eldöntve. A Matrox és SIS kártyákon futni fog a játék, de mivel nincs kialakítva testreszabott támogatás, ezért ezen kártyák speciális tulajdonságai kihasználatlanok maradnak."

"Régebbi videókártyák is támogatva lesznek, de természetesen ebben az esetben ez a grafikai megjelenítés valósághűségének rovására megy. Amire tényleg szükség lenne az egy olyan minden kártyahardveren jelenlevő API (programozható szoftveres felület), mellyel szabványosan elérhető lehetne minden funkció. Ez a véleményem egyébként már nagyon hosszú ideje ismert."


"Még mindig úgy gondolom, hogy a videókártya technológiában az elkövetkező pár évben még mindig legalább százszoros fejlődési lehetőség rejlik. Már közel az idő, amikor mozi minőségű játékokat fogunk készíteni valós idejű képleképezéssel. A probléma természetesen a való világ igazi játékokkal való küzdelme lesz. Kis cégek olyan szintű megoldásokat fognak szállítani, melyek ma csak csúcsszintű szerverfarmokon találhatóak."

"Úgy hiszem hogy semmi akadálya annak hogy Pixar minőségű minőségi képleképezést csináljunk a videókártyák legújabb generációján, mint amilyen az ATI 9700 és az NV30 lesz - amikor megjelenik. Minden Doom III játékbemutató, melyet a Doom színházban láthattak, ATI 9700-ra épül."

"Eljön az idő, amikor videójátékok és a film egybeolvad. A lényeg a játékon és a fejlesztőn van, aki a játékot készíti. Már nagyon várom hogy láthassam, mit is lehet ezzel a technológiával megvalósítani. A videókártyákhoz való virtuális memória technológia lesz a videókártya technológiák egyik szükséges lépése."

"A kibocsátás után az elkövetkező öt év játékmotor technológiája lesz a Doom III. Miután elkészült, azonnal elkezdek dolgozni egy új technológián és jó esély van arra, hogy a Doom III utáni következő generációs játékmotor legalább annyival haladja meg a Doom III-at, mint amennyivel a Doom III fogja megelőzni a mostanit."


A beszámoló után jöttek a kérdések, melyekből mazsolázunk néhányat.

K: - Mi a véleménye a hardveres sugárképleképezésről (ray tracing)?
V: - Nos, pár piacra biztosan megfelelő lesz, de a játékpiacra nem.

K: - Lesz e konzolos Doom III verzió?
V: - X-Box-hoz mindenképpen lesz. A grafikus minőség ugyanolyan lesz mint a PC-s verzión.

K: - Lesz e Linux-os Doom III verzió?
V: - Igen! Egészen biztosan lehet majd játszani Doom III-at Linux alatt a legutolsó Nvidia kártyameghajtóval. Mindenképpen megfontolom bármely más nyitott kódú meghajtó támogatást Linux-ra, de egyelőre semmi más érdemlegeset nem látok, mint az Nvidia-ét. ATI hamarosan kibocsát egy meghajtót a Radeon 9700-hoz, de még nem ismeretes semmilyen részlet azzal kapcsolatban, hogy vajon működik e vele a Doom III Linux alatt.

K: - Milyen fegyverek lesznek a Doom III-ban?
V: - Minden szabványos fegyver, ami a Doom-ban megvolt felspécizve jelen lesz a Doom III-ban is.

K: - Mennyi idő kell a Doom III végigjátszásához?
V: - Nos, nem túl sok, amennyiben Ön egy tapasztalt játékos. Egy hétvége alatt végigjátszható. Mindazonáltal a játék rendkívül gazdag világa sokat segít a játszhatóságon.

K: - Valóban szükséges az 5.1-es hangrendszer a Doom III-hoz?
V: - Tényleg nem túl drága egy 5.1-es rendszer. Szeretném az 5.1-es rendszer térnyerését látni mindenhol.

K: - Doom III, mikor?
V: - Nem akarunk más cégek hibájába esni, akik minden E3 alkalmával bemutatják a terméket, de soha nem bocsátják ki.

K: - Mi a véleménye az új 3D Labs videókártyákról?
V: - Amennyit én láttam eddig, aszerint a 3D Labs kártyák nem lesznek versenyképesek a magasszintű videókártyákkal. A kártyának jó meghajtói vannak, a virtuális felületképző (texture mapper) jó és azt hiszem más cégek is alkalmazni fogják. Nem gondolom, hogy a kártyát széles körben elfogadják a játékosok.

K: - Doom III-ban lesz többprocesszoros támogatás?
V: - Lesz.

K: - Lesz többjátékos üzemmód?
V: - Igen, legalább halálcsata (deathmatch). Az egyjátékos üzemmódra koncentrálunk a megjelenéskor. Lesz egy kiegészítő csomag a későbbiekben, mely a többjátékos üzemmódra fog összpontosítani.

 
FRISS

A Játékról

Új Fegyverek (Resurrection of Evil)

Új Ellenségek (Resurrection of Evil)

Új Tárgyak (Resurrection of Evil)

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Végigjátszás

 
Mégtöbb Doom 3
 
Egyéb
 
Érdekes
 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.