2006.06.28. - ID Software informcik
2005.12.28. 10:32
Az elmlt hetekben-hnapokban egyre tbb pletyka ltott napvilgot az id Software kzeljvben napvilgot lt Doom III szoftvere s a Microsoft ugyancsak kzeljvben megjelen els jtkkonzolja, az Xbox kapcsolatrl.
A napokban megrendezsre kerlt QuakeCon 2001 konferencin az gyben taln legkompetensebb szemly, maga John Carmack ejtett nhny szt az gyrl, amikor is azt mondta, hogy a Doom III lnyegben minden gond s nagyobb grafikai vltoztatsok nlkl tltethet lesz PC-rl Xboxra. Carmack ezenkvl elmondta, hogy szerinte a Sony PlayStation 2 jtkkonzol nem rendelkezik akkora teljestmnnyel, hogy gond nlkl futtatni tudja a Doom vadonatj, harmadik vltozatt, vagyis a PlayStation 2-re rt Doom III esetben a grafikt jelents mrtkben le kellene buttani. Carmack mindenesetre elrulta, hogy jelenleg sz sincs arrl, hogy a Doom III esetleg PlayStation 2-re is megjelenne, azonban ha a jvben mgis igny lenne a szoftver PS2-es verzijra, akkor azt minden bizonnyal nem az id Software, hanem egy kls szoftverfejleszt cg kszten majd el.
A QuakeCon 2001 konferencin szmos egyb, az id Software-rel kapcsolatos j informci is napvilgra kerlt. Ezek szerint az id Software a Nerve Software-rel egytt jelenleg kt nagyobb projekten dolgozik. Az egyik ilyen projekt keretben a sikervromnyos Return to Castle Wolfenstein nvre hallgat jtkprogram multiplayer rszt fejlesztik, a msik projekt pedig egyelre mg teljesen nvtelen, s jelenleg csak annyit lehet tudni rla, hogy egy vadonatj tbbjtkos co-op jtk lesz, melyben szmos, az id Software ltal fejlesztett j technolgia kerl majd alkalmazsra.
Ugyancsak a QuakeCon 2001-en derlt ki, hogy a Raven s az id Software fejleszti gzervel dolgoznak a Quake 4 kifejlesztsn, mely trtnett tekintve visszatr majd a Quake 2-hz. A fejlesztk elmondtk, hogy a Quake 4-ben a legfrissebb id Software fejlesztsek kapnak majd helyet, vagyis az j jtk lelkt a Doom III engine jelenti majd. A Quake 4-et, a fentebb emltett egyelre mg nvtelen multiplayer jtkot s a Doom Game Boy Advance-ra fejlesztett vltozatt az Activision jelenteti majd meg.
John Carmack a QuakeCon 2001 konferencin egybknt bemutatott egy jabb Doom III demt is, mely a konferencia rsztvevi szerint rendkvl meggyz volt. Carmack az j szoftver hardverignyrl azt mondta, hogy a Doom III egy GeForce3-as grafikuskrtya segtsgvel mg az sszes vizulis effektus mellett is legalbb 30 kpkocka/msodperces teljestmnyre lesz kpes, de termszetesen a jvben napvilgot lt hardvereken tovbbi gyorsuls vrhat majd.
|