A Pokol Kapuja: Doom 3
!!!FONTOS!!!

Ha informcit vagy kpet tallsz, mely mg nem szerepel az oldalon akkor katt ide s illeszd be, hogy ezzel is bvthesd a honlapot! Kszi!

!!!INFT TALLTAM!!!

 
Men
 
A jtkrl
 
Kpek
 
Hasznos
 
Modok
 
Elrhetsgek
 
Letltsek

 
Doom 3 zenk

 
Doom 3 videk

 
Ismertet

Hihetletlen, de tbb ves vrakozs utn a jtk valban megjelent, ellenttben a tbbszrs halogatsokkal, s hitegetsekkel. Carmack „When its done” kifejezse mr ugyanolyan elfogadott mondsnak felel meg a szmtgpesek krben, mint a kkhalllal a Windows. Sokig ltnk abban a hitben, hogy a Doom 3 mg idn, nyr elejn megjelenik – idn... mr vekkel ezelttre be volt jelentve... – viszont gy nz ki az Id-nek ez csak most, augusztus elejre sikerlt. Sebaj, a program tkletes hangulata, s egekig magasztalt grafikja minden eddigi szitkozdst megr. Higgytek el, a jtk flelmetes!


Hi! My name is _____! I’m an UAC marine.

Habr egszen biztos vagyok benne, hogy sokatok mr szinte kvlrl fjja a jtk alapjul szolgl kerettrtnetet, mindenflekppen rdemesnek tartom, hogy egy kicsit kitrjek cikkemben erre is, hiszen legalbb ilyen sokan mg csak rintlegesen foglalkoztak a Doom 3-mal.
A messzi 2145-ben jrunk. Az emberisg elkezdte meghdtani a vilgrt, bzisokat ptett ki klnbz bolygkra. Trtnetnk kzppontjban egy, a Marson elhelyezett kutat bzis van, amely a Union Aerospace Corporation tulajdonban van. Egy ideig minden mkdtt, gy ahogy annak kellett, nem volt semmi problma, egyszer viszont egy risi hiba trtnt... Malcolm Betruger, egy itt dolgoz tuds megbocsjthatatlan hibt vtett el: megnyitotta a Mars, s a pokol kzti kaput, melynek kvetkeztben pokolszlte dmonok rasztottk el az egsz ltestmnyt, s az eddig hen szolgl szemlyzetbl rjng zombik lettek. Ebbe az llapotba csppen bele, az ide csupn rutin ellenrzskppen rkez tengerszgyalogos (akit mi irnytunk). Fel kell vennie a harcot az eddig ismeretlen teremtmnyekkel, klnben az letvel fizet az ide vezet ellenrz tjrt. Lassan azonban kiderl, Malcolm Betruger taln mgsem akaratlanul kvette el ezt a szrny balesetet...
A jtk folyamn a ksztk arra trekedtek, hogy karakternk egyszer se beszljen, illetve vgig nvtelenl szerepeljen. Erre azrt volt szksg, hogy ezzel is knnyebb legyen belelnnk magunkat ebbe a htborzongat jtkba. Errl persze megoszlanak a vlemnyek, hogy valban szksg volt e r, n mindenesetre maradok az aranykzpton: nem azrt jtszok, hogy beszlgessek.:)

A jtkba lpskor egy rhajval szllunk le a Mars mr emltett kutatbzisra. Rutin feladatra jttnk: ltalnos ellenrzst kell tartanunk, minden ok e a ltestmnyen. Mr az els percek, s a „minl elbb el kell hagynom ezt a helyet” mormol jember lttn belenyilal az rzs a jtkosba, hogy itt bizony valami nem 100-as... Rvides eligazts utn, - illetve miutn sikeresen elhagytuk a brndnket a portsnl – hamarosan bekvetkezik az, amire eddig legrmisztbb lmunkban sem mertnk gondolni: a Pokol kapuja megnylik, s percek alatt az eddig mg bartsgos (?) kutatbzisbl egy dmonok ltal megszllt, vres pokoltanya vltozik. Azok, akikkel fl perce mg beszltnk, mr vagy halottak, vagy talakultak, s most a mi hsunkra hesek. A flelem tjrja minden porciknkat, a borzalom, ami minden egyes lass mozdulatunkat tjrja, a remeg keznk, mely a zseblmpt tartja... A flelem s a hall eljtt, s most senki sem meneklhet! Egyike vagyunk azoknak a szerencss – ez persze relatv, az ember szvesebben hal hirtelen hallt egy ilyen helyen, mint ott lni – itt tartzkodknak, akik mg lnek, s nem vltak az Imp-ek s zombik martalkv.
Brmilyen terembe vagy folyosra rnk, a pusztts nyomai mindenhol ltszanak: vres falak, halott emberek, szttrt berendezsek stb... A sttsg minden plyn vgigksr minket, egyetlen fnyforrsunk a zseblmpnk, ami pechnkre egyetlen fegyverre sem szerelhet fel, gy folyamatos dnts el vagyunk knyszertve: lmpa vagy fegyver, ltok vagy tllek. Szerencsre lthat, hogy az Id maximlisan arra trekedett, hogy minl felhasznlbartabb irnytst kapjunk. Mindent megtehetnk, amit az letben is, teht relis, s mg knnyen is kezelhet. Gondolok itt a bekapcsolt lmpnl az ’F’ – vagyis a lmpa gombja – benyomsra, gy visszavlt a legutoljra hasznlt fegyvernkre, vagy az egr kzps gombjra, amikor a kamera kzelt, de nem tbbet, mintha az ember az letben kicsit hunyorogna. Egyetlen dolog volt, amit hinyoltam, az pedig a fegyverek msodlagos tzelse, de errl mg ksbb beszlnk.

A plykon elszrva tallhatunk – br legtbbszr pl. hord, lda, vagy sarokban elrejtve – muncit, pnclt, leter csomagot, de mg akr power-upokat is, na meg termszetesen fegyvereket. Nhol szmzrral vdett szekrnyek is vannak. Ezeket a szekrnyeket az itt dolgozk felszerelseinek trolsra s vdelmre hozta ltre mg anno a UAC, de mivel a Pokol oly gyorsan igzta le a bzist, senkinek sem volt lehetsge hasznlni fegyvert. A kdok kidertshez ppen ezrt felvett PDA-ken eltrolt hangfelvteleket kell vgighallgatunk. Elsre ijeszt lehet, hogy mg csak olvasni sem tudjuk, de akinek egy minimlis angoltudsa is van, az meg fogja rteni, mert a szmkombincit direkt lassan, rtheten mondjk. rdemes ezeket mindig kiderteni, mert gyakran igen szp fegyverekre tehetnk szert, amiket klnben csak ksbb kapnnk meg.
leternk feltltshez leter csomagok, vagy pedig erre kijellt terminlok hasznlatval (l Half-Life) lesz alkalmunk. Tltny utnptlsban ltalban nem lesz bajunk, br nhol elhelyezhettek volna kicsit tbbet is.

A szrnyek ltalban beszmthat helyekrl ugranak el, de van, hogy az ember mg vletlen sem gondoln, honnan ront r a legkzelebbi rm. Leginkbb pldul akkor lepdtem meg, amikor egy lpcs all ugrott ki, gy hogy annak szintjeit kitpte. Minden szrny behatrolhat egy bizonyos tjra, hogy hol szoktak megjelenni. Burnie pldul egszen biztos, hogy csak robbansok, s g szobkban ront rnk, mg a Lost Soulok ltalban tgas tereken bukkannak fel.
A dmonok mozgsai flelmetesen ltvnyosak, fleg az impek tzlabdadoblsai azok, amiktl az ember szja valban nyitva marad. Az g labdcskk bevilgtjk a szobkat, termeket, ahol az rnykok a karakterek s a plyaelemek fggvnyben rajzoldnak ki a falakra. ppen ezrt, szerintem inkbb jtszunk alacsonyabb felbontson, de ott minden legyen bekapcsolva, mr csak azrt is, mert a Doom 3 olyan jtk lett, ahol 640x480-as felbontsban is leesik az llunk, s nincs az, mint sok jtknl, hogy risit veszt klsejbl. Nem, a Doom 3 gynyr, brmit tesznk is.

Rengeteg sok j tletet ltni a jtk folyamn, ezeket felsorolni is nehz lenne. A kldetsek ltalban izgalmasak, s vltozatosak, br mi tagads, a jtkmenete ksrtetiesen hasonlt az Alien vs. Predatorra. Utunk sorn nha tallkozunk majd tllkkel, k ltalban valamilyen segtsggel szolglnak kldetseink teljestsben, vagy esetleg k adnak azt. Ajtkat nyithatnak ki neknk vagy akr trtneteket is meslhetnek. Br vlemnyem szerint mg mindig nagyon kevs volt az ilyen tll...


Helysznek

Azt mr letisztztuk, hogy a jtk bmulatos ltvnyvilga egy tkletesen kivitelezett plyaszerkesztssel prosul, gy minden ajt kinyitsa utn jabb alkalmunk lesz megkeresni az llunkat a fldn. Kldetseink sorn az egsz kutatbzist be kell jrnunk, az als kaznhzaktl kezdve a nvsabb irodkig, mindenhol meg fogunk fordulni. Nhny helyen el kell hagynunk a biztonsgot jelent falakat, ilyenkor egy nyomskiegyenlt-kamrba kell bellnunk, ott a mszerek elvgzik a dolgukat, s megnylik az ajt a Marsra. Odakint folytonos a porvihar, nagyon ers szl svt, a ltsi viszonyok is gyengk. Minl elbb el kell jutnunk jra egy vdett, oxignnel dstott terletre, klnben nemsokra meghalunk. Termszetesen odakint is tallhatunk hasznlhat dolgokat, legrtkesebb taln az oxignpalack lesz, melynek felvtelvel nhny plusz msodpercre tehetnk szert.
Odakint kevesebb tmads fog minket rni (br nem, mintha olyan sokat lennnk kint...) itt ltalban Beholderek tmadnak rnk, vagy esetleg Triteok. Egyes cikkek szerint csnyk a klterek, ez szerintem nem igaz, nagyon is ltvnyosak, fleg a svt porfelhkkel.

A Doom 3-ra sokak azt hiszik, hogy egy egyszer rohangls fps, mint amilyen rgen volt. Nos, ez nem igaz. Tbb okbl sem: a feladatok jval sszetettebbek, mit azt gondolnnk, illetve a jtk alapbl horror-akci kategria. Ami nem is vletlen, hiszen a jtk nagyon durva, s nagyon ijeszt. Ez most egy sablon szvegknt hangzik, de ez gy van. 2 jtk volt eddig, amire valban azt mondtam, hogy NE jtszanak vele fiatalkorak: Manhunt (mr volt egy gyilkossg is, a tettes a jtkot nevezte meg, mint inspirlt), s most a Doom 3. Nem az Id bevtelei ellen akarok most beszlni, mert gyis megveszi az, akit rdekel, n csak tancsolom: aki tudja magrl, hogy fl, az semmikppen se jtsszon vele. Plne nem este... s ez nem vicc! Huszonvesek mondtk mr nekem, hogy bizony csak nappal mernek monitor el lni...
Visszatrve a jtkmenetre: azt mr emltettem, hogy gyakran izgalmas, s vltozatos kldetsek el lesznk lltva, de egy igen fontos dologrl mg nem beszltem. Ez pedig a PDA. Ez egy mostani palmtopnak felel meg, csak termszetesen az akkori kor elvrsainak megfelelve. Itt lthatjuk sajt informciinkat, e-mailjeinket, s a felvett PDA-ken trolt adatokat. Az e-mailek azrt fontosak, mert gyakran itt kapunk rteslst egyes esemnyekrl, feladatokrl, br az esetek tlnyom rszben ezt a fejnkre szerelt flhallgatn keresztl fogjuk hallani. A felvett PDA-k is igen nagy szerepet jtszanak a jtkban. A UAC-n dolgoz emberek nagy rsze rendelkezett ilyen szerkezettel, s gyakran hang, vagy akr vide anyagot is mentettek r. gy plussz rdekessgeket kaphatunk (pldul a szerkezetekrl, amik itt mkdnek), vagy pedig egy, a kzelben lv szmzras szekrny kdjt. Termszetesen a fegyvereinkrl is kapunk informcikat.


Fog nlam futni???

Erre nem lehet pontos vlaszt adni. A jtk gpignye sajnos valban risi. s tekintve a mai tlagkonfigurcikat... Ht nem a magyar tlagembernek fejlesztettk ezt a jtkot, azt meg kell hagyni. A tesztgp fontosabb adatai: AMD Athlon 3000+ Barton, 768 DDR Ram s egy Asus Radeon 9600 XT 128 MB. A jtk 1024x768-cas felbontsban, kzepes rszletessg mellett volt olyan sebessg, hogy nem csak szp, de folyamatos is volt. Ez felett mr egyre lassult.
Ettl fggetlenl mindenkppen rdemes beszerezni a jtkot, mg ha csak klcsnben is, mert a klnbz kpeken igen komoly eltrsek vannak.


Hang: 9/10
Grafika: 10/10
Jtklmny: 8/10
jrajtszhatsg: 6/10

sszesen: 90%

 
FRISS

A Jtkrl

j Fegyverek (Resurrection of Evil)

j Ellensgek (Resurrection of Evil)

j Trgyak (Resurrection of Evil)

 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Vgigjtszs

 
Mgtbb Doom 3
 
Egyb
 
rdekes
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!