A Pokol Kapuja: Doom 3
!!!FONTOS!!!

Ha informcit vagy kpet tallsz, mely mg nem szerepel az oldalon akkor katt ide s illeszd be, hogy ezzel is bvthesd a honlapot! Kszi!

!!!INFT TALLTAM!!!

 
Men
 
A jtkrl
 
Kpek
 
Hasznos
 
Modok
 
Elrhetsgek
 
Letltsek

 
Doom 3 zenk

 
Doom 3 videk

 
Engine

Kezdetben vala a Wolfeinstein, majd jtt a Doom, ... Quake 3, s most a Doom 3. Az id mindig mrfldkvet lltott az FPS-eivel, s ehhez mindig nagy mrtkben hozzjrultak az egyre jobb vl engine-jeik. Most se lesz ez mskpp. A Doom 3 engine-jrl mg nem lehet sokat tudni, de azt igen, hogy j lesz :) . Kezdjk azzal, hogyan is kezddtt a Doom 3 motorjnak trtnelme.

Az r 2000-dik vben jrunk, amikoris a Quake 3 mg frissen tarolt, s a Team Arena mr fejleszts alatt llt. John Carmack ekkor kezdte el hegeszteni az j grafikus engine-jt, a Quake 3 egy jl kibelezett vltozatval(gy nem kellett elrl kezdeni mindent, s a fontosabb dolgokra tudott koncentrlni). Majd megjelent a TA, s a tbbi emberke(pl. Jim Dose, Robert Duffy) is csatlakozott Carmack bcsihoz, ttrtek C++ -ra, s trtk a maradk forrskdot is. Na de mitl is lesz olyan j s szp az j engine? krdezhetnnk magunktl, s a vlasz tbb rszre bonthat. Az els, s legfontosabb a dinamikus fnyek. Most gondolhatnnk, hogy ez mirt is lenne jdonsg, hiszen mr a Quake I-ben is voltak dinamikus fnyek, csakhogy azok nem voltak msok, mint kivilgositott rszek a krnyezet felletn, nem keletkeztek j rnykok, nem vltoztak a lightmap-ek.

Az j motor teljesen megszabadult az eddig hasznlatos, elre elkszitett lightmap-ektl, s helyette minden egyes kpkocka minden egyes pixeljt vals idben szmolja, igy a vilgits/fnyeffektek soha nem lesznek elmentve(mint rgen), kisebbek a plyk mretei, eltnik a bsp fa, nincs szksg forditsi fzisra(igazbl a plyaszerkesztknek kedvez), s a fnyek megjelenitse az adott pillanattl fgg, azaz tnyleg dinamikus s valsgh kpet kapunk a monitorunkra.

A msodik dolog, ami mra mr nem nagy jdonsg, viszont ktsgtelenl nagy mrtkben befojsolja a grafika minsgt a bumpmap-ek. Igaz, hogy a bumpmap csak egy rteg a textura felett, ami trhatst klcsnz a felletnek, de nagyon jl nznek ki :) . Emellett sebessg nvel hatsa is van, mivel a Doom 3-ban kb. 2000 polygon-bl llnak majd a karakterek, s br igy elg gyrl nznnek ki, az 150 000+ poly-s karakterekre mintzott bumpmap-eket aggasztjk az alacsonyabb szmura(nomeg az rnykolst, fnyeffekteket), gy azt az illuzit keltve, hogy mg mindig a magas polygon szm karaktert ltod. 

   
Az berbrutl grafika mellett mg meglepnek minket egy flelmetesen j s valsgh fizikval is, mely a trgyakat a valsg trvnyeinek megfelelen hivatott doblgatni. Kellhet-e ezek utn mg valami ms is? Igen, elvileg mindezek mellett mg gyors is lesz, azaz kisebb gpeken is lvezheten fog majd futni, no nem full extrsan(br ha mg tovbb cssztatjk a megjelenst, ez a kijelents elgg ktsges lesz :( ).

A grafika mellett fontos szerepet kap majd mg a hangzsvilg is (full 5.1, eax meg minden, ami a flnek rm :) ), s a kreatv szemlyisgeknek se kell aggdniuk, hiszen az editort alapbl beleptettk a gamba. Mindent sszevetve elmondhatjuk, hogy az id megint NAGYOT alkotott.

 
FRISS

A Jtkrl

j Fegyverek (Resurrection of Evil)

j Ellensgek (Resurrection of Evil)

j Trgyak (Resurrection of Evil)

 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Vgigjtszs

 
Mgtbb Doom 3
 
Egyb
 
rdekes
 

20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!